Eilen se sitten taas alkoi, Jutta ja puolen vuoden superdieetit. Siinäkin taas osoitettiin, että kunhan alkupotkua saadaan liikkumiseen niin tuloksia syntyy. Nyt on jo neljäs tuotantokausi ja on mainostettu uutena paikkakuntana Lahti. Tähän täytyy vain sanoa, että en se minä ole siinä ohjelmassa mukana. Minä kuitenkin olen ihan yksin jääräpäisesti oman muutokseni saanut aikaan, kaikki on vain kiinni omasta tahdosta. 

Aamulenkille lähdin kuitenkin vasta klo 8:00, vaikka olikin tarkoitus mennä aikaisemmin. Nuorimmainen poika oli halunut minun hänet vievän hoitoon, joten tyttären kuskaus aamuharkkoihin jäi vaimon osaksi. Oikeastaan tämä ajankohta lenkille oli täydellin, sillä juoksemaan lähtiessä oli vielä pimeää ja taas viime metreillä alkoi taivas kirkastumaan. Täytyy sanoa mielen virkistyneen ja sai kokea heräämisen, taas huomasin olevan talvi ihmisiä. Juostua tuli 11,6 km ja vauhti oli hyvä. Mietin jos pitäisin jonkun viikon vauhtileikittelyä ja jättäisin kilometrien keräämisen vähemmälle, tosin tällä hetkellä olen pitkillä lenkeillä saanut nopeuttani kasvatettua koko ajan. Tapanani on etten juokse koko ajan tasaista vauhtia, vaan välillä menen reippaamin ja taas välillä löysäilen lenkin aikana. Ylämäet taas pyrin nousemaan hidastamatta vauhtia ja alamäet otan rennommin.

Keväällä, kun aloitin juoksemisen, oli mulla hankittuna sykemittari ja sitä minä seurasin orjallisesti juoksun aikana. Sykemittarista oli paljon apua alkuaikana, mutta nyt ei ole kohta puoleen vuoteen sitä käyttänytkään, kun koen sen nykyään rasitteena. Olen ehkä selllainen fiilis pohjalta juoksija. Oikeastaan olisi kivaa taas keväällä käyttää sykemittaria ja seurata miltä nyt meno näyttää, ja onhan minulla dataa vuoden takaa niin voi vertaillakin.

Tänään olisi vielä ohjelmassa 2 tuntia kuntosalia ja vuorossa on ojentajat, olkapäät ja rinta. Eilinen ankara jalkatreeni ei näkynyt aamuisessa juoksulenkissä. Ei ollut raskaat jalat, meno oli rentoa. Ilta menee taas työn merkeissä. Huomenna työn suhteen olisi aamuvuoro ja sen myötä aseta herätyksen klo 4:30 ja olisi tarkoitus käydä aamulenkillä ennen töihin menoa. Tosin huomiseksi on taas luvattu sankkaa lumipyryä ja sen myötä kevyenliikenteen väylät ovat taas aurattu tukkoon (eilen illalla töistä lähtiessäni klo 21:00 ei kyseisen kuvassa näkyvä tie ollut vieläkään aurattu), niin varmaan aamulla jää lenkki tekemättä, pitää myös kolata kotipihakin puhtaaksi. Viimeistään sitten illalla menen lenkille.