Eilen se sitten täyttyi ja 200km tuli juostua tammikuussa. Enkä itseäni siinä säästelyt, halusin kokeilla kuis lujaa 5km jaksan juosta. Täytyy sanoa, että on itseensä hirveän tyytyväinen!

Tammikuu meni hyvin, juostua tuli paljon ja jalat ovat kestäneet hyvin. Missään vaiheessa ei ole tullut varoitusta ylikunnosta, eli olen valmis lisäämään rasitusta. Parasta tässä on se, että jaksan nykyään paljon paremmin henkisesti sekä fyysisesti. Välillä on töissä henkisestikin raskasta, mutta juoksulenkillä sain päätäni selvitettyä. Työn jälkeinen väsymyskin katosi juoksulenkillä ja sitä vain piristyi. Tällä hetkellä koen meneväni oikeaan suuntaan. Pientä vaivaa toki on tullut, adidaksen lenkkarit sijään ajossa ilmoittivat etteivät ne käykään mun jalkoihin. Tästä johtuen oikean jalan pottuvarvas on hiukan kipeä, mutta vaiva korjaantuu lenkkarin vaihtolla. Nyt on vain mietittävä onko marsittava juoksukenkien ostoon.

Helmikuun aloitan rauhallisemmin, ensimmäisen viikon keskityn lihashuoltoon ja suon hiukan lepoa itselleni. Nyt on myös tulossa kuntosalin vaihtokin eteen ja sen myötä suunnittelen ohjelmani uudelleen.

Maaliskuun tavoite on jo juosta 300km, eli joko pidempiä päivälenkkejä tai sitten kaksi kertaa vuorokaudessa juoksua.

Jotenkin jo olen alkanut uskomaan itseeni, että pystyn siihen 100km, eli henkinen valmennus on ainakin onnistunut. Hassua tässä vaan on se, että olen jo miettinyt mitä sitä seuraavaksi, kun 100km on juostu. Onhan mulla jo suunnitelmaa...